Min stackars stortå!

Jag har ägnat hela kvällen på akuten idag, lagom kul va? Sparkade imot me tån och efter en stund fick jag skitont och kunde knappt gå... Körde ner till mamma på jobbet (vilket också gjorde ont vill jag lova) så hon fick se och hon ringde till vårdcentralen och så. Så om det inte svullnaden hade gått ner lite senare skulle vi till akuten och där öppnade det tydligen inte förrän vid 17. Vi var där kvart över ungefär, väntade lite sen kollade en på tån, sen skickade hon oss vidare, där väntade vi ett tag sen fick jag gå in i ett rum. Gissa hur länge jag fick vänta där... Lite mer än en timme!! Läkaren kom in och kollade och kännde lite och skickade upp mig till röntgen, jag fick åka rullstol dit :P har aldrig gjort det innan, hehe... på röntgen gick det i alla fall fort och när det var klart så skulle vi dit vi var innan dess och vänta och få svar. Det tog ca. 1,5 timme. Efter det så fick jag prata med en annan som jag fick en bild av foten av så jag fick se var den var bruten och några Panodil så jag klarar mig tills imorrn. Skulle ta två innan jag gick och la mig och sen en var 4-6 timme, eller två om jag hade jätteont. Så jag ska knarka Panodil med, haha...
Ja nu har ni fått veta hur min kväll såg ut, plus två cheesburgareMcD efter för jag va svinhungrig. Och så såg vi FEM vildsvin på vägen hem. Spännande kväll alltså!


Ser ni svullnaden? kanske svårt att se på bild, men det är ganska mycket...

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Stackars liten då! Fick du en slickepinne på akuten då när du hade varit duktig?? :-P

hur lyckas man sparka i tån så att den bryts??

vill du ha lite starkare värktabletter kan du komma till gisslaboda o få några citodon =) och 2 slickepinnar...hehehehehe

2008-12-03 @ 23:34:31
Postat av: Rainhold

VM i fläsktå är avgjord och titeln gick lite oväntat till rookien Ida Lavesson :)

2008-12-04 @ 11:35:07
URL: http://rainholdsson.blogg.se/
Postat av: Victoria

Men Ida då, din klant :D. Hoppas svullnaden går ner och att det inte gör allt för ont. Massa kramar, Vici.

2008-12-04 @ 18:59:30
URL: http://victoriadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0