Målning

Nu har jag varit ute och fixat med möblerna i ett par timmar. Hann göra en hel del =)
Först så tvättade jag och slipade stolen och sprejade på guldfärg. Sen var det dax att  måla bordet, men innan de så tog jag med stearin på vissa ställe där jag sen ska slipa fram guldfärgen. Det gör det enklare och det är inte så stor risk att guldfärgen råkar försvinna. När jag målade så märkte jag att det inte täckte helt där jag tagit stearin och det gör ju ingenting, så jag tror det blir bra och räcker med en strykning =)
Såhär ser nu stolen ut, nu ska den bara målas blå med


och såhär blev bordet. Nu ska det bara slipas fram lite guld och så ska det såklart vara något uppe på med.

Syns inte så tydligt kanske, men man ser guldfärgen igonom, perfekt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0